MyHelper » Чи можна жити на Марсі?

Зовсім недавно, на зорі космічної ери, коли Гагарін полетів у космос , Ми вірили в те, що на Марсі зовсім скоро будуть цвісти яблуні. Через півстоліття виявилося, що виростити сади на сусідній планеті - дуже непросте завдання. А так хочеться, щоб Марс був теплим, привітним братом Землі, щоб на ньому були побудовані селища і міста, розквітала природа, і чисті ріки несли свої води в моря й океани! Напевно, такі думки відвідували часом самого Коперника .

На жаль і ще раз на жаль! ? еальность виявилася суворою і непривітною. Найменша неприємність в тому, що Марс набагато холодніше Землі. На полюсах температури взимку можуть опускатися до -180 градусів. Ну і не страшно, ми будемо жити ближче до екватору ! А там літні температури деколи досягають 30 градусів, та й взимку не так холодно. Так що проблема вирішувана, є з чого вибрати.

А як бути з водою? Всім відомо, що без неї обійтися ми ніяк не можемо. Виявилося, що і тут немає нерозв'язних перешкод. На полюсах громадяться величезні полярні шапки із замерзлої вуглекислоти та води. Влітку вони навіть тануть і зрошують прилеглі райони. Але й це не все. Американські апарати виявили, що поклади водяного льоду залягають на невеликих глибинах майже по всій поверхні Марса. Так що жага нам явно не загрожує!

Але чим дихати на планеті-сусідці? Ось тут починаються справжні складності. Атмосфера Марса настільки розріджена, що на Землі схожі умови можна знайти тільки на висоті 30 кілометрів. Зрозуміло, що для дихання цього абсолютно недостатньо. Гаразд, побудуємо герметичні споруди та закачаємо туди місцевий повітря під тиском! Чудово, але в марсіанському повітрі дуже мало кисню. Ні, не варто сумувати! Згадаймо про підземної води. З неї і можна добути відсутній кисень.

Загалом, картинка виходить не зовсім райдужна, труднощів вистачає, але поки ми їх успішно вирішуємо. Але залишилося одне дуже велике «АЛЕ». Марс не володіє постійним і досить потужним магнітним полем. А це вже не жарти. Без магнітного захисту все живе на поверхні планети буде постійно опромінюватися радіацією Сонця. І довго прожити під таким опроміненням просто нереально

Ось такі справи! А так хочеться на Марсі яблуньку посадити! Може бути є рішення і цієї задачі?